Pagina's

dinsdag 30 april 2013

koninginne dag homemade

GROENTE POMPOENSOEP

om in de oranje stemming te blijven eten we vandaag ook maar iet oranjes.
ik begon met wat groente bij elkaar zoeken


snee de tomaat in vieren,de wortels in stukken
sneed een stuk van de cougette en de aubergine  nam wat struikjes broccoli
en een halve ui


deze ingredienten(behalve de broccoli) deed ik in een pan met water
hier deed ik wat zout en vers gemalen peper bij
en bracht dit aan de kook, ik liet dit ongeveer 10 min .koken de laatste 3 min.
voegde ik de broccoli toe ,zo bleven de vitamines behouden


Ik sneed een fles pompoen in grove stukken
nadat ik 'm had ontdaan van schil en pitten.
de stukken bakte ik zacht in olijf olie 1 teentje knoflook en 1 halve ui


de pompoen voegde ik bij de groente soep
en pureerde het met de staafmixer
naar smaak kun je er nog wat peper en zout bij doen


En zo had ik weer  een heerlijke voedzame kom met soep
verse koriander erbij en smullen maar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...